FRA DAGBLADET TIL BIG DATA

Henning Feltstykket er ansatt som VP Sales i ThumbAd. Han kommer fra stillingen som mobilansvarlig i Dagbladet hvor han har vært inntektsansvarlig for mobil og tablet annonseringen siden 2011. 

ThumbAd er et annonsenettverk som analyserer brukernes leseradferd i sanntid, på mer enn 15.000 sites og 30.000 apper. Selskapet har til nå knyttet informasjon til mer enn 2.7 millioner unike nordmenn. De analyserer brukernes adferd mellom sitene der en kan plassere annonser, for å oppnå høyest mulig synlighet i målgruppen i tillegg til bred dekning. IMG_0817

Etter mange fine år i Dagbladet var det nå på tide å bevege meg videre, og det jeg oppfatter som mest spennende akkurat nå er bruk av ny og avansert teknologi for annonsørene. Bruk av Big Data og algoritmer gir helt unike muligheter for annonsørene, og ThumbAd har gjennom 2 år bevist, gjennom utrolig bra caser, at dette gir resultater for annonsørene som velger dette, sier Henning Feltstykket.

Det er selve metoden for å analysere brukeradferd som gir annonsørene effekt av markedsføringen. Kjernen i Big Data annonsering handler om å skape synlighet i målgruppen, som gjør at du engasjerer brukerne når hun er åpen for det. På den måten blir medieinvesteringene lønnsomme for annonsørene, sier Feltstykket.

Tor Olav Haugen, co-founder og CEO i ThumbAd gleder seg til å styrke teamet. – Henning har solid erfaring fra annonsering på mobil og tablet, og kjenner markedet godt. Dette er en nøkkelrolle i selskapet der vi har lagt vekt på kredibilitet, strategisk posisjonering og kanalforståelse.  

Det som skiller ThumbAd fra andre tilbydere av mobilreklame er at vi bearbeider Big-Data i sanntid. Vi styrer annonsering basert på innsikt og tilbyr kundene avanserte algoritmer for at de skal nå ut til publikum. Selskapet publiserte nylig en benchmarkanalyse for første halvår, som helt klart viser at denne metoden å plassere annonser på gir sterke resultater for annonsørene, sier Tor Olav Haugen.

Enten du vil oppnå synlighet i målgruppen, eller ren merkevarebygging så er Big Data veldig viktig for å kunne skape relevans der du treffer rett bruker, til rett tid, hele tiden, avslutter Feltstykket.  

Tags:

About ThumbAd.com

Simply better digital advertising by Cross-device!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: